fbpx

A Hive és a People Management egy közös jelentésben írta le a tapasztalataikat, hogy leszámoljon 3 HR mítosszal.

A munkavállalói tapasztalatok nagyon fontosak a HR szakemberek számára, akik igyekeznek visszaszorítani a magas fluktuáció és alacsony munkavállalói elkötelezettség magas költségeit. De ki tudják a szervezetek kielégíteni a modern munkaerő növekvő igényeit?

A Hive és a People Management készített egy közös jelentésben írta le a tapasztalataikat, hogy leszámoljon 3 HR mítosszal.

 

1. mítosz: a munkavállalók „fásultak” a sok HR felméréshez

Az első mítosz szerint a dolgozók belefáradtak a végeláthatatlan HR felmérésekbe. Azonban olyan visszajelzési lehetőségek, mint például az ételszállító szolgáltatók minősítése, vagy a „thumbs up” a Netflixen nem azt mutatják, hogy belefáradnánk az értékelésekbe.

Egy szolgáltató – Tahmassebi az Egyesült Királyságban – több száz szervezetnél futtat rendszeresen felméréseket, és nem erősítik meg ezt a fásultságot. Szerintük az emberek inkább szeretnének biztosak lenni abban, hogy az idő és az erőfeszítés, amelyet egy felmérésbe fektetnek, megérte, és szeretnék látni az eredményeket.

A szervezetek csak akkor tegyenek fel kérdéseket, ha valóban őszinte visszajelzéseket szeretnének kapni, és nyitottak a változásokra. A fásultság és apátia akkor következhet be a munkavállalók részéről, ha hiányzik a hitelesség a felmérés mögött.

 

2. mítosz: a munkavállalók megtartása a fő feladat, mert túl gyakran váltanak

Kevesebb erőforrásra lesz szükség, ha tapasztaltabb és termelékenyebb munkaerő áll a munkáltató rendelkezésére.

A kutatás szerint a munkavállalók hosszabb ideig tartják meg a munkahelyüket, ha munkatapasztalatokat szereznek egy nagy teljesítményű vállalati kultúrában, ahol boldogok és egészségesek az alkalmazottak.

Azt a munkavállalói állományt kell fejleszteni, azokba fektetni, akik jelenleg a rendelkezésre állnak. Őszinte párbeszédet kell velük folytatni arról, hogy miért dolgoznak a vállalatnál, és ha ezt megfogalmazzák, akkor tovább maradnak. Ezek a beszélgetések vonzzák az elkötelezettséget.

A karrier lehetősége vonzóbb az emberek számára mint a pingpong asztal, vagy hasonló lehetőségek. A leghosszabb ideig dolgozó munkatársak azok, akik saját projekteket kaptak és dicséretet akkor, amikor megérdemelték.

A munkáltatóknak bízniuk kellene a munkavállalóikban, nagyobb felelősséggel járó munkát bízni rájuk, visszajelzésként támogatni őket.

 

3. mítosz: az Y generáció más munkatapasztalatot vár el, mint a többi generáció

Egyre több fiatal munkavállaló csatlakozik be a munkaerőpiacra, a munkahelyi kultúra egyre változik. Az 1980 és 1999 között született generáció a globális munkaerő több mint felét teszi ki 2020-ig.

Ennek eredményeként a HR elkezdte előkészíteni a munkahelyeket az Y generáció számára, arra fókuszálva, hogy miben különböznek ezek a munkavállalók az előző generációkhoz képest.

Ez egy trend a HR kommunikációban, miszerint az Y generáció nehezebben integrálható a többgenerációs munkahelyekbe.

A felmérés adatai azt igazolják, hogy az Y generáció kész elfogadni a munkakövetelményeket és elvárásokat.

Egy felmérésben feltették azt a kérdést „Gyakran töltöm az ebédidőmet a munkaasztalomnál” és óriási generációs eltérést tapasztaltak. Az Y generáció 86%-a pozitív választ adott, míg az előző generációk 85%-a kedvezőtlen választ adott.

Az Y generáció jelezte, hogy az ebédidejüket a munkában, de távol az asztaluktól töltötték, míg a többi generációs csoport bár nem akarja a szünetét az asztalánál ülve tölteni, de hajlandó lenne megtenni.

Tehát nem a különbség a lényeg, az Y generációs elvárásokra is érvényes, hogy számukra is lényeges a jelentőségteljes, hasznos munka olyan emberekkel, akikkel szeretnek együtt dolgozni, a visszacsatolás, a fejlesztés. Inkább a fiatalabb generációk állnak készen arra, hogy visszaszorítsák és kihívják a berögzült kultúrát.

 

WWW.LSOFT.HU
Cookie-k

Az lsoft.hu webhelyen mi is "sütiket"/cookie-kat alkalmazunk.

Milyen célból?

A "sütik" kis szöveges fájlok, melyekkel kényelmesebbé tehetjük a böngészést a webhelyünkön, megkönnyíthetjük, hogy pl. az űrlapok kitöltése egyszerűbb legyen, névtelen statisztikákhoz gyűjthetünk adatokat a látogatói szokásokról. Vannak olyan sütik is, melyek segítenek minket abban, hogy marketing célú üzeneteket jelenítsünk meg, küldjünk Önnek azokról a termékeinkről, szolgáltatásainkról, melyek érdekesek lehetnek az Ön számára.

A "sütik" által gyűjthető látogatói szokásstatisztikák tehetik lehetővé azt is, hogy webhelyünket úgy fejleszthessük, hogy Önök, a látogatóink olyan információt találhassanak ott, és olyan formában, ahogy és ahol az Önök számára a legkényelmesebb, és legkönnyebben elérhető.
Olyan sütiket is alkalmazunk, melyek elengedhetetlenek a webhely működtetése érdekében, vagy lehetővé teszik, hogy amennyiben Ön hosszabb ideig időzik pl. egy űrlap kitöltésénél, ne vesszhessenek el az addig már begépelt adatok.

Az általunk alkalmazott "sütik" is változó időtartamúak, és az Ön számítógépén, okostelefonján, tabletjén a meghatározott érvényességi idejéig tárolódik. Fontos tudnia azt, hogy ezeket a "sütiket" Ön bármikor eltávolíthatja a böngészésre használt eszközéről.
Mielőtt törli ezeket a "sütiket" kérjük, fontolja meg, hogy valóban nincs már szüksége azokra a kényelmi szolgáltatásokra, melyeket ezek által megkaphat, ha további információra lenne szüksége (direkt marketing üzenetek), vagy pl. ismét kitöltene egy űrlapot a webhelyünkön?

A beállítási lehetőségeknél "sütitípusunként" további információt helyeztünk el azért, hogy Ön tájékozódhasson azt megelőzően, mielőtt dönt a "sütik" elfogadásáról.
Lehetővé tettük, hogy Ön a döntését követően bármikor módosíthassa a sütibeállításokat, a képernyő, vagy kijelzője bal alsó sarkában található ikonra kattintva/koppintva.

További információt itt találhat: Adatvédelmi tájékoztató