fbpx

A CSR és a munkavállalói juttatások összehangolása progresszív lépés és eszköz annak érdekében, hogy a vállalkozások a csúcson maradjanak – írja a hrzone.com.
A cél elérése érdekében 3 fázison kell túljutnia a vállalatnak amellett, hogy megfeleljenek a változó munkaerő igényeinek.

1. A munkaerő megtartása versenyképes juttatásokkal 
A kiindulási állapot rendszerint az, amikor mindenki hasonló juttatásokat kínál a munkavállalóknak. Ebben a fázisban a versenyképes juttatásokig kell eljutni, fejleszteni a juttatási programokat.

2. A vállalati értékekhez igazítás
Ebben a fázisban ki kell alakítanunk azt a stratégiát, amelyben az eddig elért eredményeket összehangolja a vállalati értékekkel.

Alakítsuk tovább a juttatási programjainkat, legyen összhangban a tisztességes bánásmódról szóló értékeinkkel.

3. Juttatások összehangolása a CSR stratégiával
A harmadik fázisban történik meg a juttatások összehangolása a CSR stratégiával. Például önkéntes támogatásával fontos ügyeknek, CO2 kibocsátás csökkentését célzó eszközök választása a munkábajáráshoz, metszéspontok hozhatók létre a CSR és a munkavállalói juttatások között.

Ezáltal olyan alkalmazottak vonzhatók be, akik szeretnének változást elérni a világban, és ezekkel a juttatási programokkal támogathatjuk törekvéseiket,  értékrendjüket.

Keltsünk erős hullámokat a CSR-ban
A harmadik fázisba lépett szervezet példája az Ooni Pizza Ovens, egy többszörösen díjnyertes vállalkozás, amely pizzakemencéket/sütőket ad el a pizza szerelmeseinek. Vállalatként éves bevételük 1%-ával társadalmi és környezetvédelmi ügyeket támogatnak.

Közösségeiket segítik abban, hogy korlátozzák a környezetre gyakorolt negatív hatásukat. Amellett, hogy ambíciózusak, fontos számukra, hogy a kollektív jót és kedvességet beépítsék a mindennapi munkájukba.

Annak érdekében, hogy támogassák a munkatársaikat abban, hogy kivegyék a részüket, jobban teljesítsenek, a teljes vállalatra kiterjedő kampányt indítottak. A cspat tagjai két, vagy három fenntartható akciót választanak, és vállalják, hogy két hónapig tesznek ezekért.

Azóta a Pawprinten keresztül egy új munkavállalói juttatási program elindításával a következő szintre léptek. A Pawprint alkalmazást használják az egyéni lábnyomok („pawprint”) kiszámítására, az éghajlatváltozás tudatosítására és megértésére, valamint értelmes és fenntartható változásokra és szokásokra ösztönöznek – egyénileg és közösen egyaránt.

Nem sokkal a Pawprint elindítása után együttesen 11 tonna szén-dioxidot takarítottak meg (ez annyi, mintha egyszer körbeutazták volna a világot).

A példájukból látható, hogy milyen hatalmat és hatást gyakorolhat egy ilyen munkavállalói juttatás az embereinkre, és egy olyan fontos dologra is, mint a bolygó.

Ideje komolyan venni a CSR-t
Néhány tipp, ami segíthet átlépni a harmadik szakaszba:

  • beszéljünk a kollégákkal, hogy megértsük, a CSR-nak mely része
    a legfontosabb a számukra
  • fedezzük fel a piacot, hogy lássuk, vannak-e új,
    a CSR-t is támogató juttatási lehetőségek
  • mutassunk üzleti példát, igazítsuk szinergikusan a CSR-hoz