fbpx

A fenntarthatóság forró téma a vállalati stratégiaalkotásban, azonban elindítani és kidolgozni óriási feladat.

A fenntarthatósági stratégia segít fellendíteni az üzletet is azáltal, hogy vonzza a tehetségeket, akik számára fontos a szervezet által megfogalmazott értékek, és a jó dolgok iránti elköteleződés.

A stratégiaalkotáshoz célszerű következő a következő lépéseket követni.

 

1 tipp – legyen egy csapatod

A legfontosabb. Egy elkötelezett emberekből álló csapat, akik számára valóban fontos a fenntarthatóság. A csapatba delegálj valamennyi vállalatstratégiai szintről tagot, mert a fenntarthatóság minden hierarchia szintet érint.

Fontos a pénzügy bevonása a megfelelő adatok definiálása miatt, a marketing a kommunikációhoz, a vezetők pedig engedélyeznek és tanácsot adnak.

 

2 tipp – mérj és benchmarkingelj

Ahhoz, hogy tudj lépéseket tenni a széndioxid kibocsátás ellen, meg kell tudnod mérni, mekkora a vállalat karbonlábnyoma.

Három hatókörre érdemes osztani az adatokat: az épületfűtésre használt energia, a felhasznált villamosenergia és az ellátási láncodból származó kibocsátások.

Ehhez a vállalat egészéről származó adatokra van szükség, számlákra, beleértve a felhasznált üzemanyagot, vizet, hulladékot és ne feledkezzünk meg a nagy beszállítók kibocsátásáról sem.

Egy kis segítség: a közüzemi társaságok feltüntetik az üzemanyag- és villamosenergia-felhasználást a számláján.

 

3 tipp – Elemezz és tervezz

A munka legkeményebb részén már túlvagyunk! Használjuk a méréseredményeket, hogy megtaláljuk a kritikus pontokat, amikre figyelnünk kell.

Építsük fel a rövid, és hosszú távú projektek listáját, a vegyük sorra a szükséges befektetéseket.

Határozzunk meg, és tűzzünk ki SMART (Specific, Measurable, Achievable, Realistic és Timely) (Határozott, Mérhető, Elérhető, Reális és Időszerű) célokat, és kövessük ezeket.

 

4 tipp – Hajtsd végre a tervet

Kezdjük el megvalósítani a célokat, figyeljünk a kibocsátás csökkentésére. Az épületek esetében keressük az energiatakarékos megoldásokat, a beszállítóktól kérjünk összegzést a kibocsátásaikról és a kapcsolódó intézkedéseikről.

Már a bankok is léptek, zöld hiteleket kínálnak a vállalati ügyfeleknek, melyek jobb kondíciókat ígérnek a környezettudatos vállalatoknak.

Figyeljük a vállalat utazási, ingázási szokásait, vezessünk be otthoni munkavégzést, buszos utaztatást nagy tömegű munkavállalók esetében.

Keressük a zöld IT technológiákat, szoftvereket, igyekezzünk a hardvert megjavítani, felújítani, ha lehet.

 

5 tipp – Oszd meg

Fontos, hogy a fenntarthatóság melletti elköteleződést és az általa elérhető előnyöket oszd meg a csapattal és működjetek együtt a célok megvalósításában.

 

6 tipp – Kövesd

Fontos az egész éves nyomonkövetés a hrzone.com cikke szerint és a folyamatos ellenőrzés. Az előrehaladásról és a sikerekről egyeztess a csapattal és határozzátok meg a fejlesztendő területeket.