A fenntarthatóság forró téma a vállalati stratégiaalkotásban, azonban elindítani és kidolgozni óriási feladat.
A fenntarthatósági stratégia segít fellendíteni az üzletet is azáltal, hogy vonzza a tehetségeket, akik számára fontos a szervezet által megfogalmazott értékek, és a jó dolgok iránti elköteleződés.
A stratégiaalkotáshoz célszerű következő a következő lépéseket követni.
1 tipp – legyen egy csapatod
A legfontosabb. Egy elkötelezett emberekből álló csapat, akik számára valóban fontos a fenntarthatóság. A csapatba delegálj valamennyi vállalatstratégiai szintről tagot, mert a fenntarthatóság minden hierarchia szintet érint.
Fontos a pénzügy bevonása a megfelelő adatok definiálása miatt, a marketing a kommunikációhoz, a vezetők pedig engedélyeznek és tanácsot adnak.
2 tipp – mérj és benchmarkingelj
Ahhoz, hogy tudj lépéseket tenni a széndioxid kibocsátás ellen, meg kell tudnod mérni, mekkora a vállalat karbonlábnyoma.
Három hatókörre érdemes osztani az adatokat: az épületfűtésre használt energia, a felhasznált villamosenergia és az ellátási láncodból származó kibocsátások.
Ehhez a vállalat egészéről származó adatokra van szükség, számlákra, beleértve a felhasznált üzemanyagot, vizet, hulladékot és ne feledkezzünk meg a nagy beszállítók kibocsátásáról sem.
Egy kis segítség: a közüzemi társaságok feltüntetik az üzemanyag- és villamosenergia-felhasználást a számláján.
3 tipp – Elemezz és tervezz
A munka legkeményebb részén már túlvagyunk! Használjuk a méréseredményeket, hogy megtaláljuk a kritikus pontokat, amikre figyelnünk kell.
Építsük fel a rövid, és hosszú távú projektek listáját, a vegyük sorra a szükséges befektetéseket.
Határozzunk meg, és tűzzünk ki SMART (Specific, Measurable, Achievable, Realistic és Timely) (Határozott, Mérhető, Elérhető, Reális és Időszerű) célokat, és kövessük ezeket.
4 tipp – Hajtsd végre a tervet
Kezdjük el megvalósítani a célokat, figyeljünk a kibocsátás csökkentésére. Az épületek esetében keressük az energiatakarékos megoldásokat, a beszállítóktól kérjünk összegzést a kibocsátásaikról és a kapcsolódó intézkedéseikről.
Már a bankok is léptek, zöld hiteleket kínálnak a vállalati ügyfeleknek, melyek jobb kondíciókat ígérnek a környezettudatos vállalatoknak.
Figyeljük a vállalat utazási, ingázási szokásait, vezessünk be otthoni munkavégzést, buszos utaztatást nagy tömegű munkavállalók esetében.
Keressük a zöld IT technológiákat, szoftvereket, igyekezzünk a hardvert megjavítani, felújítani, ha lehet.
5 tipp – Oszd meg
Fontos, hogy a fenntarthatóság melletti elköteleződést és az általa elérhető előnyöket oszd meg a csapattal és működjetek együtt a célok megvalósításában.
6 tipp – Kövesd
Fontos az egész éves nyomonkövetés a hrzone.com cikke szerint és a folyamatos ellenőrzés. Az előrehaladásról és a sikerekről egyeztess a csapattal és határozzátok meg a fejlesztendő területeket.