fbpx

A munkavállaló egyértelműen akkor érzi magát jól egy munkahelyen, ha baráti kapcsolatai is szövődnek. Sőt, mindannyian tudjuk, hogy akkor leszünk igazán sikeresek a munkánkban, ha szeretünk a munkatársainkkal együtt dolgozni.

Azonban, ha távolról dolgozunk – és ezt a pandémiás időszakot követően még többen tesszük, mint valaha is előtte – nehezebb baráti kapcsolatokat kiépíteni a kollégákkal. Ez különösen igaz akkor, ha új munkahelyen kezdünk, vagy új pozícióban kell kapcsolatba lépnünk eddig ismeretlen kollégákkal.A home office, vagy távoli munkavégzés (mi most nem fogunk különbséget tenni) legnagyobb nehézsége a munkahelyi baráti kapcsolatok kiépítésekor, hogy nincsenek meg a kis beszélgetések, a személyes találkozások.

Ütemezett meetingeken veszünk részt, emiatt elmaradnak a közvetlen kontaktok, nem találjuk meg a kapcsolódási pontokat, pl. a közös érdeklődési köröket. 

Következzen három tipp, hogyan építsünk ki baráti kapcsolatokat, ha home office-ban dolgozunk!

1. Jelezd, ki vagy

Kevesebb a lehetőségünk arra, hogy informális csevegések során, folyosói találkozások alkalmával kiderüljön rólunk, kik vagyunk, miben egyezünk, miben különbözünk, mi foglalkoztat, mi a hobbink…

Próbáljunk meg a virtuális, vagy valós hátterünkkel a videó-meetingeken többet elárulni magunkról.

Van lehetőségünk virtuális hátteret használni? Utaljunk ezzel a hobbinkra, érdeklődési körünkre. De hasonló módon tudunk közvetíteni magunkról fontos szignálokat akkor is, ha a lakásunk egyik pontja a hátterünk: helyezzünk el olyan könyveket, tárgyakat a háttérben, amelyek fontosak a számunkra.Ezek a részletek segítenek a kollégáknak, hogy kapcsolódási pontokat találjanak velünk. Beszélgetéseket fognak generálni ezek a tárgyak, amikor fény derülhet a közös hobbikra, érdeklődési területekre. Ezen túl, lássuk be, többet árul el rólunk, ha a minket körülvevő környezetben látnak, mint egy szimpla profil.

2. Legyen időd a barátaid számára

Az otthoni munkakörnyezetben az állásidő nem ugyanaz, mint a munkahelyünkön. Sokkal kevésbé szociális, hiányoznak a társas kapcsolatok. Nem isszuk meg együtt a reggeli kávét, ebédelünk együtt a kollégával…

Távolról akkor lépünk kapcsolatba a kollégával, ha valami munkafeladattal kapcsolatos megbeszélnivalónk van, rendszerint ezt is formálisan, előre egyeztetve tesszük. Dedikáljunk külön időt, melyet a barátainkkal töltünk, ne érezzük azt, hogy ezt az időt a társunktól, gyerekeinktől, vagy a munkától vesszük el.

Hamarosan úgyis növekedni fog a produktivitásunk, és a munkánk iránti elköteleződésünk!

3. Legyél kreatívabban kedves másokkal

Az irodai közegben gyakran ünneplünk szülinapokat, névnapokat, viszünk be sütit „csak úgy”…

Ezek a szívélyes, kedves dolgok összehozzák az embereket. Ha távolról dolgozunk ezek a kis kellemes dolgok elmaradnak, egy idő után már ettől is magányosabbnak érezzük magunkat.A kutatások megerősítik, hogy a váratlan, szép gesztusok hihetetlenül jót tesznek az emberek hangulatának, összekovácsolják a kollektívákat.

Keress új ünnepeket, legyen minél több alkalom arra, hogy elküldj a kollégáknak egy kedves, vagy éppen vicces üdvözletet! Találd meg a főnökök nemzetközi ünnepét, a számvitel nemzetközi napját, a rejtvényfejtők nemzetközi világnapját, a nemzetközi π-napot, a madarak és fák napját, az internet világnapját…

Nem kerül semmibe, de kedves, vagy vidám perceket okozhatsz a munkatársadnak, így közelebb érezhet magához, és Te is jobban érezheted magad.

A pandémiás helyzet miatt úgy tűnik, hogy ugrásszerűen megnő a távoli munkavégzés, mint a foglalkoztatás módja a hazai munkaerőpiacon.

Meg kell tanulnunk azokat a készségeket, melyek segítenek minket a munkakapcsolatok erősítésében hívja fel a figyelmünket a cikkünk forrása..