fbpx

A Tech Mahindra humánpolitikáért felelős elnöke, Harshvendra Soin bemutatta a vállalata újragondolt HR funkcióit napjainktól 2025-ig.

Szerinte a HR 2025-re megszűnik.
Mégis, milyen lesz, ami hasonlít a HR-hez 2025-ben?

A hagyományos HR nem segíti az emberi tulajdonságokból építkezést

2019-ben a Tech Mahindra felszámolja a hagyományos szervezeti egységeket és agilis emberi struktúrát hoz létre. Képesek lesznek a tapasztalataikból építkezni. Szerintük ez a 2019-es átszervezés eszköze lesz a 2025-ös sikernek.  Erről már nem mint a HR egyik funkciójáról beszélt, hanem mint tapasztalásról. Egy jólszervezett munkahelyi átszervezés hozzájárulhat ahhoz, hogy a munkavállalók az ötleteiket, gondolataikat megosszák.

Szintén ebben az évben a Tech Mahindra elkezdte a munkafolyamatok egyszerűsítését, és a feladatok részekre bontását. Minden, amit 2019-ben tesznek, az taktikus, és munkaigényes.

„Úgy döntöttünk, hogy több technológiát használunk, és ezt emberközpontúan tesszük.” A mesterséges intelligenciával 2025-ben végzett csapatmunka inkább képlékeny, mint előre elrendelt: nincs rutin,  a hangsúly az értelmen és az értéken van. 
Harsh kijelentette: 60%-kal javítják a termelékenységüket, és 40%-al csökkentik a költségeket.

Maradj a csúcson

A következő nagy előrelépés, mondja Harsh, a csúcson maradni. Elkezdték oktatni a munkavállalókat azokra az új technológiákra, amelyek már itt vannak, de még nincsenek használatban: AI, cobots, blockchains, stb. Így a Mahindra versenyképesebb lesz, mint a versenytársai.

Agilis szervezeti struktúrát építünk – folytatja Harsh – ahol az emberek akadálytalanul mozoghatnak a csapatok között. Eltávolítva az óriási csapategységeket a Mahindra képes lesz az embereket a képességeik alapján egyik projektről a másikba áthelyezni. Ez csökkenti a vállalati jövedelem és juttatás költségeit, növeli a versenyképességüket. A Mahindra szoftvereket használ a projektekhez szükséges erőforrások kiszámításához.

Ezen túl a Tech Mahindra törekszik az önjáró karrierekre és képzésre. Hasonlóan egy kólaautomatához, ahol sokféle ital közül válogathatnak, itt is az emberek azokat a képzéseket választják, amelyre szerintük szükségük van a képzésükhöz, így szuperképzettek lesznek. Ennek eredményeként a Mahindra tehetséggondozási előírásai 95%-ban teljesülnek.

 

Hiperperszonalizáció

Mint 2019-ben, 2025-ben is a fókusz a személyre szabott élményen lesz munkavállalónként. A jövőben a karrier, kompenzáció, ellenszolgáltatásnál figyelembe kellene ezt venni, mert minden munkavállaló egyedi.

2025-ben a teljesítményértékelések is átalakulnak. Elutasítják az egyszeri, nem hatékony felülvizsgálatokat. A Mahindra már bevezette a valós idejű teljesítményértékelő találkozókat. Kombinálva a személyre szabott coachinggal, ez az innováció óriási előrelépést jelentett.

A Mahindra csoport visszakanyarodott a nagy jelentőséggel bíró alternatív munkaerőhöz. Az addig elhanyagolt alkalmi és részmunkaidős munkavállalókra összpontosítanak, akik számára engedélyezték az azonnali fizetéseket. Sikeresnek bizonyultak ezek az intézkedések, és költségcsökkentést értek el.

A legfontosabb, hogy ezekkel az intézkedésekkel elérik a kimagasló munkaerő megtartási, illetve elkötelezettségi arányt. 

Nyilvánvaló, hogy ezek az innovációk hosszú távú hatással lesznek a munkavállalók elégedettségére, valamint a növekedésre és a termelékenységre.

 

Létrehozzák a jövőorientált vezetést

A másik fontos lépés vállalat jövőbeli sikereihez, hogy feltérképezzék a jövőben fontos feltörekvő szerepeket és hogy megértsék őket. Ezt követően összekapcsolják ezeket a szerepeket a jövőorientált tehetségekkel és multiplikátorokkal.

A Tech Mahindra együttműködik az egyetemekkel és start-upokkal, hogy olyan körülményeket biztosítsanak, ahol azonosíthatják a legjobb módszereket az új technológiák összekapcsolásához az új szerepkörökkel.

Melyek a 2025-ben szükséges kompetenciák? Nem különböznek a mai vezetők esetében szükséges kompetenciáktól:

  • Vállalkozói gondolkodásmód
  • Digitális készség
  • Ügyfélközpontúság
  • Humán tőke felhasználása
  • Játssz, hogy nyerj
  • Az együttműködés elősegítése

2019-ben még arról beszélünk, hogy mennyi az egy munkavállalóra jutó árbevétel, de 2025-ben már az egy munkavállalóra jutó értéket mérjük. A vállalat vezetése ismételten hangsúlyozza azt a törekvését, hogy értelmes munkát hozzon létre,  ami a HR funkciókban úttörő fejlődést jelent.

 

Szándékosan különbözően

2025-re a Tech Mahindra cobotokból és emberekből álló változatos munkaerőt hoz létre. Ez tesz minket nagyon, nagyon különbözővé, inkább dolgozunk a mesterséges intelligenciával, mint versenyezzünk a technikával. 

Honnan jön ez a szándékosan különböző gondolkodásmód? Természetesen a Tech Mahindra figyelembe veszi a szokásos meghatározó tényezőket, mint a kor, a nemi, a faji és az etnikai, a vallási, a szexuális orientáció, a különleges igényű, a képzettségi szint és a társadalmi-gazdasági státusz. Azonban a kevésbé gyakori tényezők is hozzátartoznak a személyiséghez és az élettapasztalathoz. Mi nem akarunk egységességet a munkatársainkban magyarázza Harsh. Ezeket a tényezőket mi bevonjuk a valódi perszonalizációba és valóban egyedi és különböző munkatársaink lesznek egyaránt 2019-ben és 2025-ben is.

 

Összefoglalva

Harsh végül kiemeli, hogy ezek az innovatív intézkedések nem veszélyeztetik az alapvető értékeiket: a vállalati kultúrájuk pozitív változásokat hoz, ünnepli minden egyes percét a felemelkedésnek. Következetesen követik 2025-ben is azt, amit 2019-ben elkezdtek. Amiről Harsh beszél, úgy tűnik, mint egy távoli, hipotetikus jövőkép a nem túl távoli jövőben. Ha kicsit kételkedve is fogadjuk az általa tervezett eljövendő éveket, a vállalata úgy tűnik, már megtette a kezdő lépéseket.. 

 

…ez a jövő, vagy a jelen, amiről beszélünk?

WWW.LSOFT.HU
Cookie-k

Az lsoft.hu webhelyen mi is "sütiket"/cookie-kat alkalmazunk.

Milyen célból?

A "sütik" kis szöveges fájlok, melyekkel kényelmesebbé tehetjük a böngészést a webhelyünkön, megkönnyíthetjük, hogy pl. az űrlapok kitöltése egyszerűbb legyen, névtelen statisztikákhoz gyűjthetünk adatokat a látogatói szokásokról. Vannak olyan sütik is, melyek segítenek minket abban, hogy marketing célú üzeneteket jelenítsünk meg, küldjünk Önnek azokról a termékeinkről, szolgáltatásainkról, melyek érdekesek lehetnek az Ön számára.

A "sütik" által gyűjthető látogatói szokásstatisztikák tehetik lehetővé azt is, hogy webhelyünket úgy fejleszthessük, hogy Önök, a látogatóink olyan információt találhassanak ott, és olyan formában, ahogy és ahol az Önök számára a legkényelmesebb, és legkönnyebben elérhető.
Olyan sütiket is alkalmazunk, melyek elengedhetetlenek a webhely működtetése érdekében, vagy lehetővé teszik, hogy amennyiben Ön hosszabb ideig időzik pl. egy űrlap kitöltésénél, ne vesszhessenek el az addig már begépelt adatok.

Az általunk alkalmazott "sütik" is változó időtartamúak, és az Ön számítógépén, okostelefonján, tabletjén a meghatározott érvényességi idejéig tárolódik. Fontos tudnia azt, hogy ezeket a "sütiket" Ön bármikor eltávolíthatja a böngészésre használt eszközéről.
Mielőtt törli ezeket a "sütiket" kérjük, fontolja meg, hogy valóban nincs már szüksége azokra a kényelmi szolgáltatásokra, melyeket ezek által megkaphat, ha további információra lenne szüksége (direkt marketing üzenetek), vagy pl. ismét kitöltene egy űrlapot a webhelyünkön?

A beállítási lehetőségeknél "sütitípusunként" további információt helyeztünk el azért, hogy Ön tájékozódhasson azt megelőzően, mielőtt dönt a "sütik" elfogadásáról.
Lehetővé tettük, hogy Ön a döntését követően bármikor módosíthassa a sütibeállításokat, a képernyő, vagy kijelzője bal alsó sarkában található ikonra kattintva/koppintva.

További információt itt találhat: Adatvédelmi tájékoztató