fbpx

A digitalizáció és a HR 1-2 évtizede már kerülgeti egymást, és 2019-re ismét sikerült hatékonyságnövelő ismeretségbe kerülniük. A digitális fejlődés szerencsére megállíthatatlannak tűnik, a HR szakma pedig olyan időszakát éli, amikor a szakemberek keresik, és két kézzel kapnak az eredményességüket javító és ösztönző modern megoldások iránt.

 

Bőven van megoldandó feladat a vállalati HR-ben: munkaerőmegtartás, munkaerőhiány nem csak két jól ismert kifejezés, de kiváltanak egy sor tevékenységet, ezáltal indukálnak megoldandó feladatokat a HR szakembereknél. Nyilván az optimális megoldás az, amikor a vállalat rendelkezésére álló erőforrásokat sikerül úgy csoportosítani, hogy további erőforrások bevonása nélkül megoldhatóvá válnak a plusz feladatok.

Az L-SOFT 5-10 évvel ezelőtti fejlesztési terveivel összecseng az a ma már széles körben is jól kitapintható jelenség, hogy a vállalatok igyekeznek a munkavállalók webes, vagy mobil applikációkkal támogatott HR Önkiszolgáló lehetőségeit bővíteni. Ez az a terület, melyet mindenképpen érdemes, és kell is fejleszteni.

Ezek a digitális, online megoldások a szervezeti kultúra részeivé kell, hogy váljanak. Akinek ezt fel kell ismernie, és felkutatnia ezeket a lehetőségeket, az az erős, kreatív utakat kereső, cél és sikerorientált HR szervezet, amely át akarja csoportosítani erőforrásait a következő korszerű megoldás megkeresésére, megvalósítására.

 

Faragjunk le a HR ügyfélszolgálati órákra fordított erőforrásaiból

A PIRAMIS™ Önkiszolgáló HR könnyen áttekinthető, egyszerűen kezelhető felülettel készült, mivel az alkalmazás nem a programkezelésre speciálisan képzett szakemberek számára készült. A szoftver különösebb felhasználói oktatás nélkül, könnyen érthető formában kell, hogy segítse az addig a HR szakemberekre háruló feladatok egy részének átadását a munkavállóknak.

Ezt követően a munkavállalónak már nem kell külön időt kell szakítania arra, hogy a HR ügyfélszolgálati idejében felkerekedjen, és megkeresse a HR-es kollégát, hogy jelezze, megváltozott a bankszámlaszáma. Vagy a másik munkavállaló csak leül a számítógépe elé, előveszi a mobiltelefonját és bejelentkezik a vállalat szoftverébe, majd néhány kattintást követően túl van az adatbejelentésen.

 

Faragjunk le a HR adatellenőrzésekre fordított erőforrásaiból

Mindannyian ismerjük a nemritkán „szamárfüles” jelenléti íveket, amire jónéhány kolléga rákönyököl reggel, este, hogy beírja, amikor kezdett és végzett aznap. Az a munkavállaló, aki olyan szerencsés, hogy vállalata korszerű vállalati folyamatokra törekszik, programban csak készre jelenti a pl. a munkarendje által előállított munkaidő adatát – ha aszerint dolgozott aznap.

Mennyi időt takaríthat meg a HR-es, aki eddig papír jelenléti íveket rögzített, Excel táblázatokat töltött be, azzal, hogy a munkavállaló maga rögzíti ezeket az adatokat úgy, hogy amíg a papír jelenléti ív nem figyelmeztethette a kollégát a nyilvánvaló téves adatrögzítésnél, a szoftverbe már beépíthetők biztonsági előírások.

 

Faragjunk le a HR adatszolgáltatásokra fordított erőforrásaiból

Vannak olyan adatok, melyeket a vállalat nyilvántart a munkavállalóról, és a programban meg is mutathatja azt, tájékoztatási, esetleg adategyeztetési alapként.

A HR havi egyszeri rendszerességgel biztosan adatot szolgáltat a munkavállaló felé, a havi számfejtést követően a munkabér fizetési adatokról. Napokon keresztül nyomtatva, majd aláíratva átvetetve – és minden hónapban újra és újra. A  szoftverrel a számfejtést követően ezzel kapcsolatban nincs már teendője a HR-nek! A munkatársaik belépnek és megnézik a fizetési lapjaikat, sőt a bérkartonjukat is elérik.

Találkoztunk már azzal a kijelentéssel, hogy a mi kollégáink a nyomtatott fizetési lapokat szeretik. Nem értjük miért? A -ben bármikor megnézhetik a fizetésinformációkat, amikor csak szükségét érzik. A nyomtatott fizetési lap kötegeket nem gyűjtik a fiókban….

 

Egyszerűsíthetők a vállalati kommunikációs folyamatok

Például idézzük fel még utoljára a folyton eltűnő szabadságos tömböt, ami csak akkor nem elérhető, amikor nekünk szükségünk van rá! A  bevezetésével kiválthatók a papíros alapú szabadságengedélyezési folyamatok, sőt, a kollégák könnyedén ellenőrizhetik is, hogy a csoportjából kinek van már jóváhagyott szabadsága, és mikorra ütemezheti a sajátját.

Kényelmesebbek lesznek ezek a vállalati kommunikációs folyamatok? Nem kétséges, hogy igen, és az sem, hogy mindkét oldalon. Az L-SOFT arra bíztatja a HR szakembereket, ne késlekedjenek, a digitalizáció fejlesztéseit vigyék be a vállalati folyamatokba.

Tehermentesítsék a HR-t, és ahelyett, hogy pl. hó elején napokig nyomtatnának, olyan feladatok felé forduljanak a felszabaduló idejükben, amelyek hozzásegítik az újabb, kreatívabb, időszerűbb HR célok megvalósításához.

WWW.LSOFT.HU
Cookie-k

Az lsoft.hu webhelyen mi is "sütiket"/cookie-kat alkalmazunk.

Milyen célból?

A "sütik" kis szöveges fájlok, melyekkel kényelmesebbé tehetjük a böngészést a webhelyünkön, megkönnyíthetjük, hogy pl. az űrlapok kitöltése egyszerűbb legyen, névtelen statisztikákhoz gyűjthetünk adatokat a látogatói szokásokról. Vannak olyan sütik is, melyek segítenek minket abban, hogy marketing célú üzeneteket jelenítsünk meg, küldjünk Önnek azokról a termékeinkről, szolgáltatásainkról, melyek érdekesek lehetnek az Ön számára.

A "sütik" által gyűjthető látogatói szokásstatisztikák tehetik lehetővé azt is, hogy webhelyünket úgy fejleszthessük, hogy Önök, a látogatóink olyan információt találhassanak ott, és olyan formában, ahogy és ahol az Önök számára a legkényelmesebb, és legkönnyebben elérhető.
Olyan sütiket is alkalmazunk, melyek elengedhetetlenek a webhely működtetése érdekében, vagy lehetővé teszik, hogy amennyiben Ön hosszabb ideig időzik pl. egy űrlap kitöltésénél, ne vesszhessenek el az addig már begépelt adatok.

Az általunk alkalmazott "sütik" is változó időtartamúak, és az Ön számítógépén, okostelefonján, tabletjén a meghatározott érvényességi idejéig tárolódik. Fontos tudnia azt, hogy ezeket a "sütiket" Ön bármikor eltávolíthatja a böngészésre használt eszközéről.
Mielőtt törli ezeket a "sütiket" kérjük, fontolja meg, hogy valóban nincs már szüksége azokra a kényelmi szolgáltatásokra, melyeket ezek által megkaphat, ha további információra lenne szüksége (direkt marketing üzenetek), vagy pl. ismét kitöltene egy űrlapot a webhelyünkön?

A beállítási lehetőségeknél "sütitípusunként" további információt helyeztünk el azért, hogy Ön tájékozódhasson azt megelőzően, mielőtt dönt a "sütik" elfogadásáról.
Lehetővé tettük, hogy Ön a döntését követően bármikor módosíthassa a sütibeállításokat, a képernyő, vagy kijelzője bal alsó sarkában található ikonra kattintva/koppintva.

További információt itt találhat: Adatvédelmi tájékoztató