fbpx

 

Évente több alkalommal is kérheti a HR a munkavállalók nyilatkozatát… Morgolódnak a kollégák, feszültek a HR-esek… Lehet másképp, mutatjuk a tippeket!

 

1. tipp – webes cafeteria nyilatkozatok

A nagy létszámú munkavállalóknál továbbra is terveznek cafeteria juttatásokkal.

A önkiszolgáló programba belépve a munkavállaló akár a mobiltelefonján maga tölti ki a nyilatkozatát. Önállóan is könnyedén megoldhatják a feladatot, mert a belső ellenőrzések segítik őket abban, hogy hibátlan nyilatkozatot készíthessenek.

A gyakorlat azt mutatja, vannak olyan vállalatok, melyek többször is nyilatkoztatnak egy év adott időszakaira vonatkozóan, és ne feledkezzünk meg az új belépő munkatársakról, akik a belépést követően nyilatkoznak a juttatásaikról.

Egy szoftverbevezetést követően fellélegezhet a HR. Töredékére rövidülhet az ellenőrzésre, kapcsolódó adminisztrációra fordított idő.

 

2. tipp – változás a munkavállaló adataiban

Házasságkötés, gyermekszületés, bankváltás, új jogosítvány, új lakás… mind-mind olyan élethelyzet, amikor adatváltozást kell jeleznünk a HR-nek. Ideális esetben a munkavállaló előveszi a telefonját, készít egy képet pl. a házassági anyakönyvi kivonatáról és becsatolja a -ban.

Egy szoftverbevezetést követően a HR megkapja az adatokat, és kizárólag akkor szükséges személyesen találkozniuk a kollégával, amennyiben eredeti, aláírt dokumentumpéldányra van szükség.

 

3. tipp – apropó, adatváltozás infók! Jól jönne, ha kapnánk értesítést arról, hogy lejár a SZÉP kártyánk, pláne a jogosítványunk?

 Egy jogosítvány ideális esetben több évente járhat le, ki az, aki ezt rendszeresen ellenőrzi? Aki nem, nyilván örül annak a lehetőségnek, ha a vállalata gondoskodik arról, hogy az Önkiszolgáló HR szoftvere időben figyelmezteti!

De ne álljunk meg itt! Gondoljunk csak pl. egy targoncavezetői engedélyre, melynek megújítása a munkavégzéshez elengedhetetlen. Ez már nem csak egyszerű kényelmi megoldás, a vállalat és a munkavállaló közös érdeke. Szoftverbevezetést követően a vállalat egy kockázati tényező veszélyét akár nullára csökkentheti – pl. hogy a kolléga lejárt gépkezelői engedéllyel dolgozik.

 

4. tipp – ellenőrzések és segítség a nyilatkozatkitöltés során

A PIRAMIS Önkiszolgáló HR szoftverekben figyelmeztetések, ellenőrzések, a programkezelést bemutató leírás segíti a munkatársat, hogy sikeresen kitöltse az adatbekérő űrlapot, nyilatkozatát.

Amikor sikerül enyhíteni az adminisztrációs nyomást, a kollégák nem idegenkednek a vállalati bürokráciától. Egy jó webes szoftver már-már játékos élménnyé változtathatja a kollégáknál a sokszor nyűgös nyilatkozást. Egy szoftverbevezetés, és csökken a HR leterheltsége.

 

5. tipp – vállalati webes szoftverrel fokozható munkavállalói elégedettség

A nyilatkozattétellel „terhelt” munkatársak maguk oszthatják be, hogy számukra mikor van az a legkedvezőbb időszak, amikor nyugodtan bejelenthet, kitölthet, becsatolhat, egyszóval ügyintézhet. A PIRAMIS Önkiszolgáló HR megoldások megadják ezt a boldogító szabadságot a kollégáknak.

A HR-en elmaradhatnak a kampányszerű túlmunka időszakok, sőt, akár sikerülhet felszabadítani szabad kapacitást új kihívásokra.

Hétköznapi, vagy rutinszerűen újra és újra ismétlődő folyamatoknak tudunk a PIRAMIS Önkiszolgáló HR szoftverekkel új lendületet adni, újraindítva az esetleg akadozó, köhécselő vállalati adminisztrációt.

 

A tippek mellett ismerje meg a nyilatkoztatást segítő webes szoftvereinket is:

 

Önkiszolgáló HR megoldásainkért kattintson ide!