Esettanulmányunk segíti Önt abban, hogy betekintsen

egyedi projektgyakorlatunkba

Esettanulmányunk segíti Önt abban, hogy betekintsen egyedi projektgyakorlatunkba
GROUPAMA BIZTOSÍTÓ ZRT. – 2007
CAFETERIA BEVEZETÉS
CÉG NEVE

Groupama Biztosító ZRt.

PROJEKT IDŐTARTAMA

3 hónap

“A döntés során számunkra fontos volt, hogy integrált termékkel kerüljenek lecserélésre az eddigi, egy – egy területre vonatkozó szigetmegoldásainkat.”

A projekt keretében bevezetett PIRAMIS megoldás:

PIRAMIS™ – Cafeteria modul

A projekt keretében bevezetett PIRAMIS megoldás:

PIRAMIS™ – Cafeteria modul

IPARÁG

 Biztosítás

FELHASZNÁLÓK

11 fő

LÉTSZÁM

700 fő

JOGI SZEMÉLYEK

1 fő
A BEVEZETÉS CÉLJA

A Cafeteria modul bevezetésével a béren kívüli juttatási rendszer adatkezelésének átláthatóságát kívántuk elérni. Az integrált működés kiaknázásának köszönhetően a munkavállalói adatokat egy törzsből veszi a program, így a már egyszer munkaügyi oldalon felvitt dolgozói adatokat a Cafeteria modul is használni tudja, tehát nem kell duplán rögzíteni adatot. Szintén célként fogalmazódott meg, hogy egy humánügyviteli rendszeren belül kerüljenek nyilvántartásra a HR számára fontos dolgozói adatok. További szempont volt, hogy a cafeteria kezeléshez is a már megszokott, ismert és bevált felhasználóbarát felületkezelési módszert használjuk.

 

A BEVEZETÉS CÉLJA
A Cafeteria modul bevezetésével a béren kívüli juttatási rendszer adatkezelésének átláthatóságát kívántuk elérni. Az integrált működés kiaknázásának köszönhetően a munkavállalói adatokat egy törzsből veszi a program, így a már egyszer munkaügyi oldalon felvitt dolgozói adatokat a Cafeteria modul is használni tudja, tehát nem kell duplán rögzíteni adatot. Szintén célként fogalmazódott meg, hogy egy humánügyviteli rendszeren belül kerüljenek nyilvántartásra a HR számára fontos dolgozói adatok. További szempont volt, hogy a cafeteria kezeléshez is a már megszokott, ismert és bevált felhasználóbarát felületkezelési módszert használjuk.
A Groupama Csoport a francia – és az európai – biztosítási piac meghatározó szereplője. Több mint 30 000 munkahelyet teremtve, mintegy 9 országban – köztük Magyarországon- nyújt ügyfeleinek kimagasló biztosítási szolgáltatásokat.
Magyarországon, a hazai családok, kis- és középvállalkozások ügyfélkörben már 18 éve van jelen többek között lakás-, élet-, baleset-, utas- és társasház biztosítás, CASCO, KGFB, termékgarancia, befektetés / megtakarítás termékeivel.
2008. első felében a társaság megvásárolta az OTP Garancia Biztosító Zrt.-t, és további akvizíciók valósultak meg Törökországban, Bulgáriában, Romániában és Szlovákiában.
SIKERES BEVEZETÉS ELŐFELTÉTELEI, ELŐKÖVETELMÉNYEI

Annak érdekében, hogy a vállalati jövedelempolitikát, ez által pedig a munkavállalókat érintő változások pozitív eredményt és pozitív megítélést, elfogadást érjenek el vállalaton belül, ahhoz jól előkészített és végiggondolt folyamatmenedzselésre van szükség. A vállalati és HR döntés integrálásában nyújtott, többek között, támogatást az L-SOFT tanácsadói csapata.

Egy ilyen rendszer belülről történő kialakítására és bevezetésére sok időt és energiát kell allokálni, vagy igénybe kell venni külső szakértő támogató segítségét. Azért választottuk a második variációt, mert számunkra garanciát jelentett a szolgáltató által nyújtott bevezetési referencia. Az általunk megfogalmazott ötleteket és működési igényeket az L-SOFT fordította át gyakorlati működésé. A bevezetési folyamat gördülékenységéhez interaktív kommunikációra, pontos igénymegfogalmazásra, konkrét feladat- és felelős meghatározásra volt szükség.

A projekt minden fázisában az egyszerű és átlátható működtethetőséget tartottuk szem előtt, munkavállalói oldalról pedig a könnyű rendszerelsajátíthatóságot vettük figyelembe.

Vállalati döntés értelmében a cafeteria juttatásokhoz tartozó dolgozói jogosultságot úgynevezett teljes hónap szabály elve alapján kell vizsgálni és kezelni. Ennek a működési jellemzőnek definiálása után került sor – a projekt keretén belül – a cégspecifikus megoldásunk kifejlesztésére. Az automatikus jogosultság figyeléssel kézi rögzítési feladatok kerültek kiváltásra.
EGYEDI IGÉNYEK
Eredmények és tapasztalatok
A cafeteria rendszer kialakításához, a vállalati kommunikációhoz igénybe vettük az L-SOFT KFT tanácsadói segítségét. A HR és IT bevezetéshez kapcsolódó feladatok mindegyikét együttesen végeztük. A tapasztalat azt mutatja, hogy célszerű egy – egy ilyen HR rendszer kialakításához igénybe venni olyan tanácsadói csapat támogatását, amely nagy bevezetési rutinnal rendelkezik, kívülről és felülről képes szemlélni az igényeket – folyamatosan figyelembe véve a gyakorlatorientált működőképesség jellemzőit. Részünkről kevesebb időráfordításba került a rendszer kialakítás, mivel átvállalta az L-SOFT a szabályzatmegírás, dolgozói nyilatkozatok kialakítás, dolgozói tájékoztatás feladatokat.
Az eredmény igazolta választásunkat. Az együttesen lefolytatott prezentációs tájékoztatás során a kollégák elsajátították a rendszer működését, megértették jellemzőit. Az adatfeldolgozás nem jelentett kardinális problémát.
A cafeteria bevezetését – vállalaton belül – sikertörténetként könyveljük el, ahol a HR-Bér és munkaügyi csoport az informatika osztály és a szolgáltató hatékony együttműködésén keresztül kerültek megoldásra az egyes feladatok, tartva az időbeli ütemezést és erőforrás ráfordítás tervet.

A rendszer moduláris felépítését kihasználva az egyes HR-en belüli folyamatokat külön felhasználóhoz tudjuk delegálni. Így az adott kolléga mindennapi feladatainak elvégzéséhez az adott modul által támogatott munkafolyamat vezérlés nyújt segítséget.

A Cafeteria modulban lévő automatizmusok a dolgozói nyilatkozatkezelést könnyítik. Az integrációnak köszönhetően a juttatások elszámolása automatikusan valósul meg a bérszámfejtés során. A dolgozók adott időszakban rendelkeznek minden fontos csomaginformációval. A HR-nek nem kell külön nyomtatványon kimutatni a juttatás felhasználásokat, hiszen azok rendelkezésre állnak a bérelszámolási papíron.
Hatékonyságnövelés a Piramissal
Tervben van…
A HR alrendszer további, már bevezetett Vezinfo és Oktatásmenedzsment moduljainak teljes körű kiszélesített használata került vállalaton belül célkitűzésre.
2008. második felében pedig valószínűleg az előtt a feladatok előtt állunk, hogy meghatározzuk a Groupama és a Garancia két vállalat által eddig külön – külön használt adatok és ügyviteli folyamatok konszolidált formában történő további egységes működését. Szerencsés helyzet, hogy mindkét vállalat a PIRAMIS™ rendszert használja a humánügyviteli folyamataik támogatására.
SIKERES BEVEZETÉS ELŐFELTÉTELEI, ELŐKÖVETELMÉNYEI

Annak érdekében, hogy a vállalati jövedelempolitikát, ez által pedig a munkavállalókat érintő változások pozitív eredményt és pozitív megítélést, elfogadást érjenek el vállalaton belül, ahhoz jól előkészített és végiggondolt folyamatmenedzselésre van szükség. A vállalati és HR döntés integrálásában nyújtott, többek között, támogatást az L-SOFT tanácsadói csapata.

Egy ilyen rendszer belülről történő kialakítására és bevezetésére sok időt és energiát kell allokálni, vagy igénybe kell venni külső szakértő támogató segítségét. Azért választottuk a második variációt, mert számunkra garanciát jelentett a szolgáltató által nyújtott bevezetési referencia. Az általunk megfogalmazott ötleteket és működési igényeket az L-SOFT fordította át gyakorlati működésé. A bevezetési folyamat gördülékenységéhez interaktív kommunikációra, pontos igénymegfogalmazásra, konkrét feladat- és felelős meghatározásra volt szükség.

A projekt minden fázisában az egyszerű és átlátható működtethetőséget tartottuk szem előtt, munkavállalói oldalról pedig a könnyű rendszerelsajátíthatóságot vettük figyelembe.

EGYEDI IGÉNYEK
Vállalati döntés értelmében a cafeteria juttatásokhoz tartozó dolgozói jogosultságot úgynevezett teljes hónap szabály elve alapján kell vizsgálni és kezelni. Ennek a működési jellemzőnek definiálása után került sor – a projekt keretén belül – a cégspecifikus megoldásunk kifejlesztésére. Az automatikus jogosultság figyeléssel kézi rögzítési feladatok kerültek kiváltásra.
Eredmények és tapasztalatok
A cafeteria rendszer kialakításához, a vállalati kommunikációhoz igénybe vettük az L-SOFT KFT tanácsadói segítségét. A HR és IT bevezetéshez kapcsolódó feladatok mindegyikét együttesen végeztük. A tapasztalat azt mutatja, hogy célszerű egy – egy ilyen HR rendszer kialakításához igénybe venni olyan tanácsadói csapat támogatását, amely nagy bevezetési rutinnal rendelkezik, kívülről és felülről képes szemlélni az igényeket – folyamatosan figyelembe véve a gyakorlatorientált működőképesség jellemzőit. Részünkről kevesebb időráfordításba került a rendszer kialakítás, mivel átvállalta az L-SOFT a szabályzatmegírás, dolgozói nyilatkozatok kialakítás, dolgozói tájékoztatás feladatokat.

Az eredmény igazolta választásunkat. Az együttesen lefolytatott prezentációs tájékoztatás során a kollégák elsajátították a rendszer működését, megértették jellemzőit. Az adatfeldolgozás nem jelentett kardinális problémát.

A cafeteria bevezetését – vállalaton belül – sikertörténetként könyveljük el, ahol a HR-Bér és munkaügyi csoport az informatika osztály és a szolgáltató hatékony együttműködésén keresztül kerültek megoldásra az egyes feladatok, tartva az időbeli ütemezést és erőforrás ráfordítás tervet.
Hatékonyságnövelés a Piramissal

A rendszer moduláris felépítését kihasználva az egyes HR-en belüli folyamatokat külön felhasználóhoz tudjuk delegálni. Így az adott kolléga mindennapi feladatainak elvégzéséhez az adott modul által támogatott munkafolyamat vezérlés nyújt segítséget.

A Cafeteria modulban lévő automatizmusok a dolgozói nyilatkozatkezelést könnyítik. Az integrációnak köszönhetően a juttatások elszámolása automatikusan valósul meg a bérszámfejtés során. A dolgozók adott időszakban rendelkeznek minden fontos csomaginformációval. A HR-nek nem kell külön nyomtatványon kimutatni a juttatás felhasználásokat, hiszen azok rendelkezésre állnak a bérelszámolási papíron.
Tervben van…
A HR alrendszer további, már bevezetett Vezinfo és Oktatásmenedzsment moduljainak teljes körű kiszélesített használata került vállalaton belül célkitűzésre.

2008. második felében pedig valószínűleg az előtt a feladatok előtt állunk, hogy meghatározzuk a Groupama és a Garancia két vállalat által eddig külön – külön használt adatok és ügyviteli folyamatok konszolidált formában történő további egységes működését. Szerencsés helyzet, hogy mindkét vállalat a PIRAMIS™ rendszert használja a humánügyviteli folyamataik támogatására.

MIÉRT A PIRAMIS™, MIÉRT AZ L-SOFT?
Társaságunk 2006. január 01. óta a PIRAMIS™ Vállalkozói és Bér – munkaügyi alrendszerét használja a vállalkozói adatok és a munkavállalói adatok kezelésére.
A vállalatvezetés döntése alapján 2007- től bevezetésre került Társaságunknál is a béren kívüli juttatási rendszer. Ennek informatikai támogatására a PIRAMIS™ HR alrendszer Cafeteria modulját vettük igénybe. Döntésünk szempontjából fontos ismérv volt az integrált rendszerműködés, az egyszerű adatgazdálkodás megvalósítása: Munkavállalóink a fizetési lapról összegyűjthetik a cafeteria csomaghoz kapcsolódó információkat – a már elszámolt juttatások göngyölített összegét, az adott havi adatokat, és a következő időszak még igényelhető keretösszeg részét.

A döntésünk mellett szólt továbbá, hogy az L-SOFT Kft. cafeteria szolgáltatási portfóliója a rendszerkialakítás összes feladatát lefedte, így egy szolgáltatóval tudtuk megoldani a HR és az IT rendszer bevezetését is.

 

Kérdése van?

Tegye fel

bátran!

                 

JOGI NYILATKOZAT    ADATVÉDELMI TÁJÉKOZTATÓ     PÁLYÁZATOK    IMPRESSZUM     KAPCSOLAT     HÍRLEVÉL-FELIRATKOZÁS