fbpx

Óvoda, bölcsőde, kultúra, sport – mi legyen a jelenleg nehezebben használható cafeteria elemekkel teszi fel a kérdést a CafeteriaTREND és az L-SOFT közös cikke

Egyre több munkáltató és munkavállaló szembesül azzal, hogy az év elején igényelt cafeteria elemeket bizonytalan ideig nem tudják igénybe venni a munkavállalók.
Ráadásul az adómentessége miatt az érintetteknél népszerű juttatások felhasználása került veszélybe.
Az óvodai, bölcsődei költségeket, kulturális-, sportrendezvény belépőket a munkáltató leggyakrabban a nevére szóló számla alapján térítette meg a munkavállalói számára.
A jelenlegi helyzetben azonban az említett rendezvények elmaradnak, sok gyermek nem megy óvodába, bölcsődébe, így nem is keletkezik a tervezett mértékben ilyen költsége a szülőknek.

Mit tehet ebben a helyzetben a munkáltató?

Amennyiben a munkáltató szabályzata rendelkezik arról, hogy mi történik azokkal az összegekkel, melyekről a munkavállaló nem hoz számlát, akkor természetesen érvényesítheti ezt az általános módszertant.

– Adómentes juttatások esetén azonban a munkavállaló jelentősen kevesebb juttatást kaphat, ha mondjuk jövedelemként adózó pénzt fizet ezek helyett a munkáltató – hasonlítja össze a lehetőségeket Fata László a Cafeteria TREND magazin juttatási szakértője.

Másik rugalmas megoldás lehet, hogy az elkövetkezendő hónapokban fel nem használt összeget időben átütemezve, majd a második félévben keletkezett számlákra fizeti ki a munkáltató.
Ennek feltétele, hogy az év hátralévő részére eső számlák lefedjék a munkavállaló által igényelt összeget.

Sok esetben azonban nem lesz lehetőség az igényelt juttatások tervezett módon történő megvalósítására.
Ilyenkor dönthet úgy a munkáltató, hogy engedélyezi, hogy a munkavállalók a fel nem használt összegekről újra nyilatkozzanak.
Ezzel a nyilatkozattal érdemes lehet megvárni azt az időszakot, amikor már látható, miből milyen mértékű költsége keletkezhet a munkatársaknak.

– A cafeteria keret felhasználásáról való újra nyilatkoztatás tervezésénél a megoldásra váró problémákat és az adminisztrációs kapacitást együttesen kell mérlegelni – mutat rá Kardos Zoltánné az L-Soft Zrt. oursource divízió igazgatója.

Megfelelő adminisztrációs támogatással, erre alkalmas szoftverrel akár az összes munkavállalónál megengedheti a munkáltató, hogy a teljes, 2020-ban még fel nem használt összeget újra tervezze.
Az L-SOFT PIRAMIS szoftvereiben a cafeteria juttatások átfogóan kezelhetők, különösen egyszerűen megoldható az újranyilatkoztatás a PIRAMIS CAFEm webes önkiszolgáló programmal.
A cég bérszámfejtés outsourcing szolgáltatás üzletágának ügyfelei is hozzájuthatnak ezekhez a PIRAMIS megoldásokhoz.
További, a szoftverhez és bérszámfejtés szolgáltatáshoz kapcsolódó kérdéseket várják az L-Soft munkatársai ( https://web2.lsoft.hu/elerhetosegeink_kapcsolatfelvetel/).

Ha kevesebb erőforrásunk van az átalakításhoz, akkor járható út az is, hogy kizárólag a fenti juttatásokban érintett munkavállalók számára nyílik lehetőség az nyilatkozat módosítására, esetleg csak az adott juttatásokra fordított keretről nyilatkozhatnak az munkatársak.

Tomkó Gyöngyvér

marketing manager, L-SOFT Zrt.